Σελίδες

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

"Πινακωτή, πινακωτή πώς να κάνουμε ψωμί" ( Μέρος 1ο)


Την τρέχουσα σχολική χρονιά ασχοληθήκαμε με το ψωμί, την ιστορία του, τη διατροφική του αξία καθώς και την παρουσία του μέσα στη θρησκεία και τη ζωή των ανθρώπων του τόπου μας γενικότερα.Αρχικά καταγράψαμε τις προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών γύρω από το θέμα.


Καθώς και το τί θέλουν να μάθουν τα παιδιά για το ψωμί.


Ψωμί και γλώσσα
  • Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με το θέμα όπως: To πιο γλυκό ψωμί,η σουσουράδα και η ουρά της,ο μπισκοτένιος,το καρβελάκι,η κουλουρίτσα,ο κυρ Σιμιγδαλένιος, η κόκκινη κοτούλα κα.





  • Εικονογραφήσαμε το ποίημα του Χάρη Σακελλαρίου "ο κύκλος του ψωμιού"









  • Μάθαμε σύνθετες λέξεις σχετικές με το ψωμί ( τις  εικόνες τις βρήκαμε από την Ανθή Ζήση)




  • Μάθαμε παροιμίες και εκφράσεις για το ψωμί πχ. Φάγαμε ψωμί και αλάτι, Έχει πολύ ψωμί η δουλειά, Λέω το ψωμί ψωμάκι, Είναι λίγα τα ψωμιά του,Έχω να φάω πολύ ψωμί ακόμα κα.
  • Γράψαμε το αλφαβητάριο του ψωμιού.






  • Αντιστοιχίσαμε εικόνες με λέξεις.                            

  • Βρήκαμε το πρώτο γράμμα λέξεων σχετικών με το ψωμί.
  • Δημιουργία τιμοκαταλόγου για τον φούρνο μας.


  • Βρήκαμε τις "φωνούλες" των λέξεων.




Ψωμί και Μαθηματικά
  • Μαθηματικά παιχνίδια με σπόρους και ψωμιά.









  • Επαναλαμβανόμενα μοτίβα










    • Έννοια βάρους ( ζύγισμα, βαρύ - ελαφρύ)




    • Μισά και ολόκληρα ( ενώνω τα μισά προϊόντα για να βρω τα ολόκληρα)






    • Γνωριμία με τη διαδικασία " Από το σιτάρι.....στο ψωμί"



    • Απλά μαθηματικά προβλήματα






    • Ομαδοποίηση ανάλογα με το σχήμα




    Το φύλλο εργασίας από την Τάνια Μάνεση








    5 σχόλια: